Blog

Narrowcasting: optimaliseer jouw interne communicatie

Mails worden steeds minder vaak gelezen, nieuwsbrieven zijn tijdrovend en een intranet leeft niet altijd in een organisatie. Het wordt steeds lastiger om je werknemers te bereiken op de werkvloer. Maar daarvoor bestaat een slimme oplossing: narrowcasting. Dit is een vorm van interne communicatie waarbij gebruik gemaakt wordt van beeldschermen om publiek op een specifieke locatie te bereiken. Zo zend je met narrowcasting doelgroepgericht op locatie.

Als organisatie communiceer je dagelijks met meerdere doelgroepen: werknemers, klanten, prospects of toekomstige relaties. Voor iedere doelgroep heb je wel een boodschap die je wilt overbrengen. Bezoekers melden zich bij de receptie, klanten bezoeken je kantoor en werknemers lopen door het hele gebouw. Met narrowcasting breng je jouw boodschap bij de juiste doelgroep op het juiste moment én locatie onder de aandacht.

De voordelen van narrowcasting

Goede digitale communicatie verbindt jouw werknemers en bezoekers met jouw organisatie. Met een hoge attentiewaarde trekt narrowcasting enorm veel aandacht. Het zorgt voor een professionele uitstaling waarmee je zelfs je werknemers zonder vaste werkplek bereikt.

De mogelijkheden van narrowcasting

Het delen van targets, presentaties, bedrijfsvideo’s, vacatures of weerberichten: met narrowcasting kun je kiezen uit alle soorten en maten content. Met de juiste software stel je eenvoudig je eigen narrowcasting programma samen. 

Ben jij op zoek naar contentinspiratie voor jouw narrowcasting? Denk dan eens aan de volgende onderwerpen:

  • Welkom van je bezoekers;
  • De bewegwijzering van jouw kantoor;
  • Bedrijfsomzet, KPI’s en targets;
  • Verjaardagen van jouw werknemers;
  • Gewonnen deals, succesverhalen en referenties.

Met deze dynamische vorm van content is jouw narrowcasting áltijd actueel. 

Dit heb jij nodig voor narrowcasting:


Geschikte schermen voor narrowcasting

Voor narrowcasting gebruik je niet zomaar elk beeldscherm. Zo zijn televisieschermen niet geschikt om de hele dag aan te staan. Bij narrowcasting schermen let je vooral op resolutie, helderheid en ontspiegeling. Deze specificaties bevorderen niet alleen de beleving van jouw content, maar vergroten ook nog eens de levensduur van je beeldschermen. 

Software ondersteunend aan narrowcasting

Met een softwarelicentie koppel je jouw account aan de schermen. Door online in te loggen op je account creëer je razendsnel je content en plan je jouw contentkalender 

Met een gebruiksvriendelijk contentmanagementsysteem bepaal je dus zelf welke informatie je wanneer op welk scherm toont. Wil je garanderen dat jouw content altijd optimaal getoond wordt? Ken dan de juiste rechten toe aan de juiste collega’s om content te bewerken.  

Wil jij ook aan de slag met narrowcasting in jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend hieronder contact op met onze specialist.

#

Meer weten?

Neem contact op met Anouk Offermanns, Consultant Workplace & Mobility.

Vorige
Een AV specialist ondersteunt hybride werken | Hoe zit dat?
Volgende
Efficiënt vergaderen met een room booking system