#
Device as a Service

DAAS Mobile voor kinderopvang

Zo vereenvoudig jij je IT beheer binnen de kinderopvang

Is jullie kinderopvang de laatste jaren steeds meer gedigitaliseerd? Of zijn mobiele devices, zoals tablets, zelfs al niet meer weg te denken in jullie dagelijkse werkprocessen? Dan is de kans groot dat er storingen of defecten optreden. Is er al nagedacht over hoe de continuïteit gewaarborgd kan worden in het geval van mankementen aan IT apparatuur? En of de data nog wel goed beschermd zijn?

Contacteer DAAS specialist

Mobiele devices moeten niet alleen veilig en economisch interessant zijn voor je bedrijf, ze moeten ook een antwoord bieden op de gebruiksvriendelijkheid en de verwachte productiviteit van elke medewerker. Daarmee komt er veel druk te liggen op bijvoorbeeld je IT’er of systeembeheerder.  

Het is een behoorlijke opgave om te zorgen dat álle apparaten binnen je organisatie up-to-date en veilig zijn. Dat kost niet alleen veel tijd, maar ook nog eens ontzettend veel geld. 

Best of both worlds

Met Device as a Service Mobile voelt het voor medewerkers alsof ze op een persoonlijk toestel werken waarmee ze makkelijk toegang hebben tot hun zakelijke inbox, kalender en bestanden. Ook zijn ze ervan verzekerd dat hun persoonlijke data losstaan van de bedrijfsdata. Én de data zijn altijd goed beveiligd. Dit is 'the best of both worlds' voor zowel je bedrijf als medewerker. Zo blijft de productiviteit hoog.

Device as a Service Mobile

Het is een dienst waarbij je voor een vaste prijs per maand devices afneemt, inclusief bijbehorende IT services en support. Hierbij zijn medewerkers altijd voorzien van de meest moderne en up-to-date devices. Je schakelt snel en eenvoudig wanneer er een probleem optreedt. Zo verhoog je de productiviteit op de werkvloer.

DAAS Mobile - hoe werkt het?

Naast hardware, worden ook lifecycle services geleverd. Hieronder vallen swap, data wiping, reverse services en desk-to-desk support. Apparaten worden gebruiksklaar bezorgd en het apparaatbeheer wordt uit handen genomen. Zo kan je IT’er of systeembeheerder zich focussen op andere taken. Bijkomende diensten zoals configuratie, plaatsing, ondersteuning, support en zelfs de afvoer van oude apparatuur zijn bij de prijs inbegrepen. Hierdoor betaal je alleen voor wat je nodig hebt, op het moment dat je er gebruik van maakt. Zo voorkom je onnodige voorraden en onnodige kosten. Ook heb je één vast aanspreekpunt en één huisleverancier.

Vier voordelen van Device as a Service Mobile

Device as a Service Mobile heeft heel wat interessante voordelen. Hieronder zetten we ze voor je op een rij:

1. Een flexibel model gebaseerd op maatwerk

Met DAAS kun je makkelijk op- en afschalen naar behoefte. Je kunt waar nodig devices toevoegen als je personeelsbestand groeit Dat gecombineerd met de keuzevrijheid op het gebied van ondersteuning en devices, zorgt ervoor dat dit een flexibele oplossing is met ruimte voor maatwerk.

2. Betere gebruikerservaring eindgebruiker

Medewerkers verwachten moderne technologie die naadloos werkt. Met moderne devices bespaar je niet alleen tijd en geld, maar verhoog je ook de medewerkerstevredenheid. Met DAAS zijn je devices altijd up-to-date, wat zorgt voor productieve en tevreden medewerkers.

3. Voorspelbare en transparante kosten

Het verschuiven van de traditionele hardware-inkoop (CAPEX) naar operationele kosten (OPEX) zorgt ervoor dat de kosten voorspelbaar en transparant zijn. Kapitaalinjecties zijn niet nodig, en doordat je alleen betaalt voor wat je gebruikt maak je geen onnodige kosten.

4. Lagere werkdruk IT afdeling

IT afdelingen zijn steeds vaker overbelast. DAAS verlicht de beheerslast met betrekking tot hardware support en IT services. Devices worden gebruiksklaar geleverd en worden proactief gemonitord om levensduur en incidenten te voorspellen. Dat vermindert de werkdruk, waardoor jouw IT afdeling zich concentreren op andere kernactiviteiten.

Het juiste device voor de juiste persoon

Bij DAAS mobile bieden we verschillende bundels met hardware, accessoires en IT lifecycle services aan. Deze bundels zijn afgestemd op basis van persoonlijke kenmerken en functiegroepen. We onderscheiden de volgende 3 gebruikerstypes:

De begeleiders
 

  • Gelegenheidsgebruikers
  • Controle van online inhoud en apps ter ondersteuning van hun “desktop”-leven
  • Basisgebruik van apps en functionaliteiten

Locatiemanager
 

  • Kan dagelijkse werkzaamheden niet uitvoeren zonder een mobile device
  • Gebruiken telefoon om werk en privé in balans te houden
  • Wisselen probleemloos van het ene toestel naar het andere

Management
 

  • Hyperverbonden gebruikers
  • Altijd de nieuwste apparaten
  • Technisch onderlegd
  • Voortdurend bezig met meerdere apparaten

Veelgestelde vragen

Wil je meer weten over DAAS (Mobile)? Neem een kijkje tussen onze veelgestelde vragen!

solutions.png Bekijk onze FAQ

Powered by

#

Meer weten?

Neem contact op met Joeri van den Bosch, Business Developer Healthcare