Vind hier je antwoord

Veelgestelde vragen over Device as a Service

#

DAAS is vergelijkbaar met het afnemen van een abonnement. Je betaalt enkel voor wat je gebruikt en tijdrovende diensten besteed je uit. Hierdoor bespaar je niet alleen geld, maar zo houdt je IT afdeling ook nog eens tijd over voor haar kerntaken. Heb je nog vragen over Device as a Service? Neem een kijkje tussen de veelgestelde vragen om je antwoord te vinden.

Veelgestelde vragen:

In het kort is DAAS een dienst waarbij je voor een vaste prijs per maand devices afneemt, compleet met de bijbehorende IT services en support. Je betaalt enkel voor wat je gebruikt.

Bij een Device as a Service-contract zijn er verschillende services inbegrepen. Voorbeelden hiervan zijn het plaatsen, repareren, onderhouden, vervangen en afvoeren van devices. Jouw IT afdeling heeft hier vrijwel geen omkijken meer naar. Ook ben je verzekerd van de meest recente devices voor je medewerkers.

DAAS wordt vaak vergeleken met het leasen van hardware. In beide gevallen betaal je enkel voor het gebruik en niet het bezit van de devices.
Het grote verschil met leasen is dat je met DAAS de complete levenscyclus van het hele proces van aanschaf, onderhoud, support, vervanging, vernieuwing en veilige afvoer van de devices van je eindgebruikers uitbesteedt. Bij operational lease, zoals DAAS genoemd wordt, lever je jouw device(s) aan het eind van het contract weer in. 

Hardware leasen wordt ook wel financieel leasen genoemd, omdat je pas aan het einde van het contract de eigenaar van een device bent. Op de dag van het afsluiten van het contract weet je nog niet wat de restwaarde zal zijn. Daarnaast ben je tijdens de looptijd van het contract zélf verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van je device(s). 

CAPEX en OPEX worden vaak tegenover elkaar gezet. Maar wat houden deze termen precies in?

Operating Expenditures (OPEX) zijn terugkerende, ofwel operationele kosten. De tegenhanger van OPEX is CAPEX, wat staat voor Capital Expenditures. Dit zijn je kapitaaluitgaven, zoals het investeren in producten. Detachering is een goed voorbeeld van OPEX. Je huurt exact de expertise in die je nodig hebt tegen een vooraf overeengekomen uurtarief en voor een bepaalde hoeveelheid uren.

De aanschaf van devices voor je werknemers valt dan weer onder CAPEX. Als je bijvoorbeeld een printer aanschaft, vallen de kosten hiervan onder CAPEX en de jaarlijkse kosten voor papier en inkt onder OPEX. 

Zowel mobiele als compute apparaten kunnen aan huis geleverd worden. Ze zijn volledig geconfigureerd zodat de eindgebruiker direct aan de slag kan. Op afstand kunnen wij - door proactieve monitoring - de devices in de gaten houden, zodat defecten op tijd herkend worden en er zo snel gereageerd kan worden. Hierdoor blijft de eindgebruiker altijd productief, vanaf welke locatie hij dan ook werkt.

Wanneer je kiest voor Device as a Service betaal je een vast maandbedrag, ongeacht het aantal reparaties of serviceaanvragen. 

Je betaalt dus voor het totaalpakket en niet afzonderlijk voor de devices en services. De precieze hoogte van het bedrag per maand hangt af van hoeveel en wát voor devices en accessoires je precies afneemt. Daarnaast maakt het ook niet uit wat de restwaarde van de devices zijn. Er zitten geen gradaties in de servicekant van DAAS.

Tip: Heb je nog oude devices liggen? Dan kan je DAAS-partner deze overnemen in ruil voor restwaarde.

Benieuwd wat Device as a Service voor jouw organisatie kan betekenen? Neem rechtsonderin de pagina contact op met onze specialist!

Met DAAS definiëren we verschillende persona’s binnen jouw organisatie om het beheer van apparaten te standaardiseren. We bieden per persona verschillende producten aan die zijn afgestemd op de specifieke wensen en eisen van het type medewerker. Je kunt kiezen uit verschillende apparaten, accessoires en functies per persona.

Mobile Device Management stelt je in staat om op afstand mobiele apparaten te beheren, installeren en configureren. De beveiligingssoftware zorgt ervoor dat belangrijke bedrijfsdata altijd beveiligd zijn. In het geval van diefstal kan er op afstand een datawipe toegepast worden, zodat niemand toegang heeft tot zakelijke informatie.

Zero Touch Enrolment is een onderdeel van DAAS en behelst de service waarbij devices volledig gebruiksklaar (geconfigureerd) worden en vervolgens thuis afgeleverd of op kantoor klaargelegdafgeleverd voor de eindgebruiker. 

Dankzij DAAS zijn jouw medewerkers voorzien van de nieuwste en snelste apparaten. Daarnaast krijgen ze een device dat aansluit op hun zakelijke eisen. In het geval van een defect of incident, krijgt de medewerker direct een vervangend toestel. Hierdoor kunnen de werkzaamheden altijd voorgezet worden en blijft de productiviteit onveranderd.

Per persona is er keuze uit verschillende devices en randapparatuur waaronder bijvoorbeeld een toestenbord, extra beeldscherm en muis. We bieden de laaste modellen laptops van HP, Lenovo en Apple. Alle lifceycle services zitten hierbij inbegrepen.

Bij DAAS Mobile krijg je de nieuwste modellen van smartphones en tablets van Samsung en Apple. 

Hierbij wordt er rekening gehouden met de behoeftes van verschillende werknemers. Per persona is er keuze uit verschillende devices en randapparatuur waaronder bijvoorbeeld een toestenbord, extra beeldscherm en muis. We bieden de laaste modellen laptops van HP, Lenovo en Apple. Alle lifceycle services zitten hierbij inbegrepen.

Naast de kosten voor hardware, omvat het maandelijkse bedrag dat je betaalt ook IT lifecycle services. Dit bevat services zoals swap, data wiping, reverse services, desk-to-desk-support, software-updates en end user support. Op die manier kunnen wij jouw IT team ontzorgen zodat zij meer tijd hebben voor wat er echt toe doet: jouw core business.
    
 

DAAS helpt je om financiële risico's te beperken. Device as a Service is te vergelijken met het aanschaffen van een abonnement. Op deze manier neem jij diensten en producten af in een ‘as-a-service-model’. Je betaalt een maandelijks bedrag enkel voor wat je afneemt. Een grote investering in hardware en software is dus niet nodig.

Daarnaast werk je met een schaalbaar pakket met voorspelbare en transparante IT kosten per maand. In dit bedrag zitten ook IT lifecycle-services zoals software-updates en end user support inbegrepen. 
 

#

Meer weten?

Neem contact op met Niels Pauel, Teamleider Outside Sales.