Gebruiksklare devices

Zero Touch Enrolment

#

Er is een steiging te zien in het aantal devices binnen een organisatie. Dat vergroot de werkdruk bij je IT afdeling. De aankoop en configuratie van de juiste devices brengt heel wat tijdrovend werk met zich mee. Device management wordt daarmee een uitdaging. Tot voor kort lag dit werk bij de IT afdeling, maar met Device as a Service (DAAS) draag jij deze werkzaamheden over. Met DAAS voorzie je jouw IT team van de nieuwste devices, terwijl ARP zorgdraagt voor de gehele device lifecycle.

Voordelen Zero Touch Enrolment

  • Snel configureren van laptops. Denk aan diverse netwerk- en beveiligingsinstellingen;
  • Essentiële toepassingen en licenties worden toegewezen via cloud-gebaseerde oplossingen;
  • Hardware-, software- en beveiligingsconfiguratiegegevens van het apparaat worden automatisch verzameld;
  • Privé- en bedrijfsdata zijn van elkaar gescheiden, wat gegevensverlies tegenhoudt en bedrijfssystemen beschermt;
  • Bedrijfsdata gegarandeerd verzekerd door:
     
    • Beveiliging gevoelige gegevens;
    • Het afdwingen van nieuwe wachtwoorden;
    • Apparaten die op afstand beheerbaar zijn.

Zero Touch Enrolment vertrouwt op cloud communicatie met de server; zo worden alle mogelijkheden van menselijke fouten weggenomen. Hierdoor biedt het hele proces een betere kwaliteitsgarantie dan een handmatige implementatie.

Deze situatie komt je vast bekend voor:

De devices binnen je organisatie moeten vervangen worden. Als de devices zijn aangekomen begint het tijdrovende werk om de nodige applicaties te downloaden en de verdere configuratie van de apparaten te voltooien.

Inbegrepen in een DAAS Compute oplossing, zit een Zero Touch Enrolment-oplossing. Hiermee bespaart jouw IT afdeling veel tijd en kunnen jouw medewerkers snel aan het werk bij het gebruik van een nieuw toestel.

Heb je een DAAS Mobile oplossing? Dan worden de toestellen voorzien van een screenprotector. Het device wordt in de originele verpakking verzonden.

Wat is Zero Touch Enrolment?

Met DAAS worden devices volledig geconfigureerd en gebruiksklaar geleverd, zonder dat jouw inhouse IT medewerker ernaar hoeft om te kijken. De levering van de devices vindt plaats on-site of bij de eindgebruiker thuis. Dit maakt het logistieke proces voor de uitrol van nieuwe toestellen eenvoudiger, vooral in deze tijd van hybride werken. Komt er een nieuwe medewerker bij, dan bestel je eenvoudig een nieuw device. Deze wordt ook geconfigureerd en gebruiksklaar bij je op kantoor of bij de medewerker thuisgeleverd. De medewerker logt in met zijn of haar gebruikelijke gegevens en kan meteen aan de slag.

Powered by

#

Meer weten?

Neem contact op met Niels Pauel, Teamleider Outside Sales.