#
Blog

Een AV specialist ondersteunt hybride werken | Hoe zit dat?

Een AV specialist tilt hybride werken naar een hoger niveau. Audiovisuele technieken en devices spelen een cruciale rol in het faciliteren van deze nieuwe manier van werken. Deze vorm van werken heeft een grote impact op de onderlinge communicatie tussen je teams.

Denk maar eens terug aan alle online conference calls die je het afgelopen jaar gehad hebt. Kun je ze allemaal met vijf sterren beoordelen? Hoogstwaarschijnlijk niet. Veel vergaderingen worden namelijk verstoord door audiovisuele problemen zoals beeld en/of geluid dat regelmatig vasthangt. Het gevolg hiervan is dat deelnemers eerder hun interesse verliezen, en zich soms buitengesloten voelen. 

En daar blijft het niet bij. Zet je de verkeerde middelen in? Dan leidt dit tot een lagere productiviteit en ontevreden medewerkers. De behoefte aan modern meetings is dan wel universeel, maar de tools zijn dat helaas (nog) niet. Echter zijn deze uitrustingen juist doorslaggevend voor het succes van je virtuele vergaderingen. Daarom is audiovisuele apparatuur die de gesprekskwaliteit waarborgt, een must. Een AV specialist adviseert hierin en biedt de juiste audiovisuele uitkomsten voor jouw organisatie. Lees hieronder mee welke facetten je vooral niét moet vergeten.  

De modern meeting room

Volgens de AV deskundige kun je er niet omheen: wens je meer succes op de lange termijn, dan kies je voor een flexibele(re) meeting room.

Er is een breed scala aan opties die eenvoudige, schaalbare oplossingen bieden om werkruimtes te verbeteren. Denk aan features als toegevoegde QR-codes aan bedieningspanelen, automatische opstartfuncties en het introduceren van aanwezigheidsdetectoren. De moderne meeting room is ook voorzien van kwalitatieve hoogwaardige audio. Zo worden de stemmen van deelnemers die verder van elkaar verwijderd zijn gewoon opgenomen.

Lees in onze whitepaper 'Better meetings' meer over de tools die er zijn voor de moderne meeting rooms en welke voordelen het allemaal biedt.

Audiovisuele integratie als wetenschap

Uit een onderzoek van Illuminas (award-winning onderzoeksinstituut) blijkt dat vier van de vijf frustraties tijdens een video call te wijten zijn aan audio-gerelateerde problemen. Achtergrondgeluid is hierbij de grootste stoorzender.

Onderzoek wijst ook uit dat goede audio de productiviteit verhoogt. Daarnaast leidt het tot een hogere betrokkenheid en heeft het een positief effect op het emotionele welzijn van je werknemers. Je hoeft geen studiokwaliteit te bieden, maar duidelijke verstaanbaarheid hoort voorop te staan. 

Het toepassen van audiovisuele integratie

Een AV specialist helpt met het uitvoeren van een nauwkeurige evaluatie van de behoeften van de ruimte. Hierbij wordt rekening gehouden met de diverse typen vergaderruimtes en de manier waarop ze gebruikt worden.

Elke ruimte is anders ingedeeld en naar behoefte voorzien van de juiste ondersteunende audiovisuele apparaten en technieken. Samen met een AV deskundige maak je een grondige analyse van de geluidssystemen en de beheersing van het audiosysteem. Zo integreer je audiovisuele toepassingen op een logische manier.

Win het advies van een AV expert in

Vergaderen kan tegenwoordig vanaf verschillende devices en plekken. Bel je in vanuit thuis? Dan wil je ook het gevoel krijgen dat je fysiek aanwezig bent.

Helaas verloopt een digitale bijeenkomst niet altijd even vlekkeloos. De aanname is vaak dat een slechte verbinding of software de boosdoener is, zonder dat er gekeken wordt naar de geluidsconfiguratie. 

Een oplossing van een AV specialist is bijvoorbeeld een ‘follow-me’ functie. Hierbij draaien de camera en microfoon naar de persoon die aan het woord is. Je hoeft je collega dus niet meer te vragen om zich te verplaatsen, omdat je hem/haar niet kunt verstaan.

De AV specialist maakt audiovisuele techniek tastbaar

Vaak wil je een product hebben gezien of geprobeerd voordat je het aanschaft. Audiovisuele techniek leent zich daar perfect voor.

Een AV expert laat je daarom graag kennismaken met de nieuwste audiovisuele vergaderoplossingen tijdens een speciale demodag. Tijdens zo’n bijeenkomst kun je zelf diverse interactieve displays, microfoons en overige innovatieve hardware uitproberen. Zo ontdek je welke audiovisuele apparatuur aansluit op jouw behoeften.

Definieer je medewerkers in persona’s

Heb je veel medewerkers in dienst? Dan wordt er een inschatting gemaakt op basis van enkele persona’s binnen je organisatie. Voor elke situatie is er een geschikte uitkomst. 

Geïntegreerde en betrouwbare audiovisuele technologie helpt om werkplekken verbonden, veilig en efficiënt te houden. Deze technologie is onderhand een essentieel onderdeel van de standaard werkdag. 

Hybride werken in jouw organisatie? Hoe pak je dat aan?

Vraag het ARP Workforce Enablement Assessment aan!

Met het ARP Workforce Enablement Assessment krijg je inzichtelijk waar je staat als organisatie. Vanuit daar bepalen we samen een oplossingsrichting voor toekomstige uitdagingen op het gebied van IT en digitalisatie.

Wat levert het ARP Workforce Enablement Assessment op?

  • Een efficiëntere manier van samenwerken
  • Toont aan waar je staat als organisatie ten opzichte van je IT en- HR beleid
  • Makkelijker inspelen op situaties door continue veranderingen als uitgangspunt te nemen
  • Een visuele roadmap die is afgestemd op jouw organisatie
Naar assessment

Powered by

Vorige
Zo werk je overal efficiënt: Activity Based Working
Volgende
Hybride werken beleid: Je wilt aan de slag, maar hoe?
#

Meer weten?

Neem contact op met Anouk Offermanns, Consultant Workplace & Mobility.